Dagsarkiv: 30 november 2009

Dag 76 med Roaccutan – finare hud

När jag vaknade idag kände jag att huden stramade lite mer igen, och vid koll i spegeln hade jag minsann lite flagnande hud runt hakan. Men det var lätt avhjälpt. Vanligtvis är det bara att tvätta ansiktet som vanligt + ansiktsvatten och sedan lägga på fuktkräm. Idag peelade jag också hela ansiktet innan jag lade på fuktkrämen. En försiktig peeling dock, huden är ju känslig under kuren. Bye bye torra hudflagor! (Vill dock tillägga att jag inte skulle blivit av med hudflagorna så enkelt i början av min behandling, eftersom jag var mycket torrare då. Du ska heller inte peela om du har stora aktiva finnar kvar, eftersom det kan förvärra tillståndet).

Alltså, min hud är verkligen jättefin nu i sin struktur! Det vill säga, det ser ut som förra veckan runt omkring käkarna, röda fläckar efter gamla finnar + några få småfinnar/talgpluppar. Men resten av ansiktet ser alldeles slätt och jämnt ut. Fräscht och friskt liksom. Jag fick höra häromdagen att jag strålade, och det kände jag själv också. 🙂

Jag undrar över det här att huden ser så slät ut, om det har att göra med att huden i sig är lite stram i grund på grund av torrheten. Eller om det faktiskt är så att huden verkligen blivit ”friskare”. Hoppas det! Så här vill jag se ut även efter att jag slutat med Roaccutan!

Slutligt råd:  Jätteviktigt med fuktkräm både morgon och kväll, för både killar och tjejer, när man går på Roccutan! Först ansiktsrengöring och sedan fuktkräm. (I perioder behövs även fuktkräm strykas på flera gånger om dagen punktvis). Be prepared, så ordnar sig det mesta vartefter.

Lämna en kommentar

Under Uncategorized