Dagsarkiv: 04 november 2009

Dag 50 med Roaccutan

Spegelbilden i morse visade en ännu lite torrare hud, lite flagig på några ställen på käkarna. Men inte så farligt. Jag smörjer och smörjer och då försvinner flagorna. Resterande ansikte är rätt normalt, utöver att det stramar lite (främst under ögonen) om jag inte smörjer ordentligt. Så det gör jag. Nu använder jag inte över huvud taget någon stark aknekräm, eftersom huden är så torr.

Ingen annan biverkning idag utöver torrheten. Ögonen kändes t.ex inte alls torra som igår.

Jag tränade idag också. Ingen elak ond finne har dykt upp som det annars lätt gör för mig, skönt. Och ingen eventuell muskelvärk som hindrade träningen (som man hört om).

Jag har ju en bättre hud i det stora hela. Om det är något, så tycker jag nu att jag har sådana där små ”talgansamlingar” under huden här och där. Ungefär som gamla overksamma finnar som inte riktigt vill försvinna utan bara envist hänger sig fast dag efter dag. De kommer jag väl få dras med ett tag. Just idag funderar jag på om jag fått lite fler talgansamlingar, pga att jag smörjer in den torra huden så mycket, så att det då täpper till porerna. Heh, moment 22… Men det är ändå okej i nuläget, för jag är så himla glad att de smärtsamma böldfinnarna inte dyker upp längre.

Lämna en kommentar

Under Uncategorized