Dagsarkiv: 07 november 2009

Dag 53 med Roaccutan

Idag har huden känts lite mer balanserad, mer smidig och inte lika stram. Småplupparna (eller ”milier”? Fast det är mer som ”mindre-inte-längre-aktiva-finnar”) av talg som jag nämnde igår är förstås kvar, fast eftersom huden är lugn känns det inte som att de kommer att ta över mer. Men vad vet jag? 😉

Jag har inte fått någon stor blobb-finne nu dagen efter träning heller. (Vilket ju inte är ovanligt för mig annars). De två stora finnarna jag fick för två dagar sedan har gått tillbaka ordentligt och är nu väldigt små. I vanliga fall hade jag säkerligen haft kvar dessa i flera veckor… (Suck, de där tiderna vill jag glömma).

Idag var jag på Apoteket och köpte hudkrämen A-Derma som jag sett att en annan Roaccutan-tjej på nätet gillar. 🙂 Jag ville pröva något nytt eftersom jag undrat ett litet tag om Propyless möjligen täpper till huden för mig mer än nödvändigt, i och med talgansamlingarna. Annars har jag tyckt att Propyless återfuktar bra. Den har ”vattenbindande egenskaper och viss antimikrobiell effekt mot vissa svampar och bakterier”.

Men A-Derma då. Den ska reparera och återuppbygga torr och irriterad hud. En sak jag funderade på innan jag köpte den var att den har högre fetthalt i sig än Propyless. Den högre fetthalten skulle i vanliga fall direkt få mig att tänka: ”Fler finnar!”. Men jag tror faktiskt att den kan vara bra. Återkommer med recension när jag testat den ett tag. Jag har smörjt in ansiktet med den i skrivande stund och den känns skön på huden. Vi får se hur det blir med finnutvecklingen!

2 kommentarer

Under Uncategorized