Dagsarkiv: 05 mars 2010

Dag 171 med Roaccutan – med ett länktips

Jag hade tid att sitta i telefonkö till hudkliniken idag. Fick då veta att min hudläkare har telefontid på måndag, så då hoppas jag på att komma fram till henne för att ställa lite frågor. Risken finns ju att det tutar upptaget hela den halvtimme hon finns tillgänglig, men jag försöker. Hoppas jag får tag på henne.

Området just kring hakan var lite torrflagigt idag igen. Det är kylan som kommit tillbaka som återigen påverkar huden. Förutom Roaccutanet då!

Hittade en sida där människor berättar (på engelska) om sina erfarenheter av Roaccutan/Accutane! Folk får lite kort beskriva  sina bieffekter och samtidigt ge kommentarer. Det finns (som alltid) en del tokar, någon som tog Roaccutan för 20 år sedan (!) och nu skyller sin nyfödda bebis sjukdomsdiagnos på detta, och andra som säger att Roa förstört deras liv och varnar andra från att använda medlet. (Jag undrar litegrann om en del gått in och skrivit på sidan bara för att jävlas? Jag märker att jag blir smått irriterad när jag läser dessa skrämselinlägg…) Jaja, hittar personer inget annat att skylla sina urusla liv på, så visst, skyll på Roaccutan… Det finns hur som helst också självklart personer på sidan som bekräftar gott resultat av Roaccutan.

Det här inlägget kunde jag t.ex känna igen mig i, med utslagen på händerna och allt! 

Wow! This drug has helped me a lot. I have been taking accutane for about a month and within the 2nd week I noticed an improvement in my skin. I am still taking this drug and everyday my face has cleared up more. Yes it does make your whole body dry you will need lots of chapstick. I reccomend aquaphor. Recently I have noticed a small rash with little red bumps on the back of my hand. This is a common side effect and these bumps go away with mosturizing lotion. I reccommend using this drug if your acne is affecting you life. I have a lot more confidence because my skin is clearer and it will continue to improve. Thank you accutane!!!

Den här kommentaren tyckte jag också var bra och sann: People who complain are just trying to blame their problems on accutane, even when it’s proven accutane did not cause it. Take responsibility for your own issues! Accutane cures acne, THAT IS ALL.

Jag avslutar med en hoppfull kommentar från sidan: 

This drug saved my life. Being an adult over 30, it was extremely embarrassing to have cystic acne in the professional world. It has been 2 years and not a cyst in sight. No lingering side effects either.

Kolla in länken: http://www.askapatient.com/viewrating.asp?drug=18662&name=ACCUTANE

Lämna en kommentar

Under Uncategorized