Dagsarkiv: 04 mars 2010

Dag 170 med Roaccutan

Trots att jag ser fram emot att kuren snart går mot sitt slut, så tänkte jag nu återigen framför badrumsspegeln att jag kanske borde försöka förlänga kuren. Huden är ju inte helt slät. Utåt sett ser jag självklart den fantastiska skillnaden från tidigare, och jag har inga riktiga finnar kvar (förutom den envisa miniversionen som hänger sig fast under hakan). Men på kanske 4-5 ställen kan jag känna små (ok, minimala) ojämnheter när jag drar med fingrarna över huden. Det är gamla finnar som inte helt gått bort utan ligger där under och bara vägrar försvinna. De kanske stannar kvar så för alltid, tänker jag oroligt. Eller så försvinner de med tiden de också. Men utan Roaccutan kanske inget tar kål på dem. Jag vet ju att man säger att Roa fortsätter verka i kroppen även efter att man avslutat kuren, men det lär ju inte vara lika verksamt då som när man är aktivt igång och äter medlet.

Fast jag vill å andra sidan att kuren ska vara över snart. Inte minst för att jag är spänd på att se om det här fina resultatet håller i sig även efter kurens slut, och vad som kvarstår av de goda bieffekter jag upplevt av Roa.

Jag ska i alla fall försöka få tag på min läkare och höra mig för om diverse saker.

Lämna en kommentar

Under Uncategorized