Dag 125 med Roaccutan

Lugnt i huden, inga nya utslag. Såå skönt. Men min finne under hakan är fortfarande kvar, lika hård som förut. Fast det är ändå lite bra för mig att se, eftersom jag där under hakan faktiskt inte ”gjort” något, som t.ex smörjt in mig för mycket eller för lite, eller nånting annat. Utan att det helt enkelt är min akne som gör att jag får finnar, inte om jag bastar, inte bastar, smörjer med fet eller icke-fet hudkräm, med finnmedel eller inte finnmedel. Det borde få mig att inse lite mer att allt inte bara beror vad jag gör med huden, att det inte är mitt fel att jag får finnar, utan att huden helt enkelt faktiskt inte är frisk.

Men jag vill ändå ta hand om min hud för att få ut det bästa av den, för att känna mig nöjd(are) med mig själv. 🙂 Sköta min rengöring, och använda bra fuktkräm för att undvika onödig torrhet (som inte känns kul och som åldrar huden i förtid). Det är kul att ta hand om sin hud!

2 kommentarer

Under Uncategorized

2 svar till “Dag 125 med Roaccutan

  1. kalle

    du nämnde någon gång att du hade ¨talgsamlingar¨under huden?

    jag tror jag har dessa samlingar under min högra kind, har dina krympt bort?

    tack!

  2. roaccutan

    Hejsan, svarar i bloggen!

Lämna en kommentar