Dagsarkiv: 30 januari 2010

Dag 137 med Roaccutan

Minus 24 grader ute idag! Det var liite för kallt för min smak. Men okej, i övrigt var det förstås härligt med slalom!

Konstigt nog har jag inte alls varit torr i hyn idag. Hy-strategin jag berättade om igår verkar ha funkat. Men jag har nog fått några sådana där ‘talgkulor’ under huden (även kallade vita/slutna pormaskar vad jag förstått). En kombination av stark kyla/fet hudkräm ställer väl till balansen i huden.

Men min nästipp höll på att bli förfryst. En för mig totalt okänd kille kom plötsligt fram till mig i liftkön och sade vänligt  men bekymrat att min näsa var väldigt vit och att han trodde att jag förfrusit den. Då såg mina vänner det också. ”Men OJ!” Usch vad jag blev rädd då. I min fantasi hade nästippen dött, skulle ramla av och jag skulle få göra en nästippstransplantation. 😦 Som en annan Michael Jackson. Fast nu mår näsan bra. 🙂 Jag lär inte ha varit den enda i backarna som förfryste mig den dagen…

Lämna en kommentar

Under Uncategorized