Dag 112 med Roaccutan

Jag kan säga att jag verkligen är glad att ha den feta krämen A-Derma Exomega nu när det är så kallt ute. För i och med vädret får jag märkbart mycket torrare hud. (Torr hud + torra läppar…). Jag skulle med all säkerhet gå omkring med flagor i ansiktet nu om jag inte hade den.

Jag prövade häromdagen att smörja ansiktet med Clinique Dramatically Different lotion som funkade tidigare i höstas, men den räckte faktiskt inte till nu. Huden kändes stram även efter insmörjning.

Men den feta krämen smörjer jag som sagt bara in på mina icke-problemområden. Jag vill inte riskera att framkalla fler finnar på mina problemområden… Man ska ju undvika för feta krämer om man har problem med finnar, eftersom de lätt täpper till huden. Men Exomega är verkligen jättebra för de ”icke-finniga” partierna i ansiktet (som också lätt blir torra).

Problemhuden (dvs de nu före detta finniga käkarna) smörjer jag som förut in med Differin till natten. På morgonen duttar jag lite lätt på Propyless. Propyless innehåller som jag skrivit tidigare mycket lite fett och ger samtidigt mycket fukt, så den känns lite säkrare att använda på problemområdena. Men när även den huden känns extra torr, stryker jag lite lätt på A-Derma Epithéliale, krämen som inte är lika fet som A-Derma Exomega (men fetare än Propyless).

Jaja, det var mycket tjat om ”fet” och ”mindre fet” kräm, men mina tankar kretsar rätt mycket kring sådant just nu. Vad som gör att huden håller sig i bra skick. Återfuktad, inte torr och ändå utan finnar. Tricky! Men jag lyckas rätt så ok tycker jag.

För den som inte sett, gjorde jag ett inlägg om hudkrämerna tidigare: https://roaccutan.wordpress.com/2009/12/22/dag-98-med-roaccutan-a-derma/

2 kommentarer

Under Uncategorized

2 svar till “Dag 112 med Roaccutan

  1. hej, jag läser din blogg rätt ofta och jag undrar hur gammal du är? kram

    • roaccutan

      Hej! Kul att du följer bloggen. Jag är 35 år! Som jag nämnde till någon annan förut så hade jag inga problem med acne när jag var yngre, utan det dök upp först när jag var i 30-års åldern. Retfullt detta. 🙂 Kram

Lämna en kommentar